City Table: Energielasten creatief verlagen

Gemeenten zijn het erover eens dat de energielasten in de werkomgeving van de stadskantoren verlaagd moeten worden. Daarbij worstelen ze met de vraag of het met twee graden verlagen van de temperatuur de juiste manier is.

• Nieuws
Transitie naar open organisaties, hoe blijf je veilig

Gemeentes en andere organisaties zijn steeds meer open voor het publiek. Ruimtes voor burgerparticipaties en een centraal vergaderoverleg betekent in Utrecht dat je tot de zesde etage vrij kan rond lopen.

• Nieuws
Bram Brouwers: “Organisaties nog niet ingericht op continu aanpassen.”

“Organisaties zijn nog niet ingericht op het continu aanpassen. Ook de besluitvormingsprocessen niet.” Dat zei Bram Brouwers van de gemeente Geldrop-Mierlo tijdens de eerste City Table in Tilburg van GemeenteHuisvesting.

• Nieuws
Anja de Bruijn: “In onze kantoren zien we momenteel oud gedrag.”

De terugkeer naar kantoor stelt gemeenten voor uitdagingen, bleek bij de City Table in Tilburg. Anja de Bruijn van de gemeente Haarlem: “In onze kantoren zien we momenteel ‘oud gedrag’.”

• Nieuws
Marco Dieleman: “Leidinggevenden worstelen regelmatig met thuiswerken”

“Leidinggevenden worstelen met medewerkers die thuiswerken als een recht zien en vragen waarom ze moeten komen.” Dat zei Marco Dieleman van de gemeente Breda tijdens de eerste City Table in Tilburg.

• Nieuws
Adrie Navis: “Een nieuw pand zo realiseren dat iedereen er gelukkig van wordt”

In Tilburg vond de eerste City Table van GemeenteHuisvesting plaats. Adrie Navis van De Connectie over het nieuwe pand van de gemeente Rheden: “Ik wil het zo realiseren dat het iedereen gelukkig maakt.”

• Nieuws
Direct beschikbare middelen voor continue aanpassingen van werkomgeving

Gemeenten hebben direct beschikbare middelen nodig om continue aanpassingen te kunnen doorvoeren in hun huisvesting en werkomgeving. Daarvoor wordt gepleit tijdens de eerste City Table van GemeenteHuisvesting.