Van gemeentelijk kantoor naar schoolgebouw

Het transformeren van een voormalig gemeentelijk kantoorpand tot een schoolgebouw is geen alledaags scenario. Toch was dat precies het traject dat Het Stedelijk in Enschede heeft doorlopen.

Duurzaam beleid bij de gemeente Dronten

Dat de gemeente Dronten hoge ambities heeft voor haar klimaat- en duurzaamheidsbeleid is duidelijk. Samen met Breedweer zetten ze ook stappen naar duurzaam beleid voor de schoonmaak.

Duurzame werkomgeving gemeente Voorst

Op basis van biobased bouwen kreeg de gemeente Voorst een duurzame werkomgeving. Het Huis van de gemeente Voorst maakt kans op een vakjuryprijs en een publieksprijs van de BNA Beste Gebouw van het Jaar 2023.

Lef en keuzes maken brengt circulaire inkoop verder

Circulaire inkoop staat nog in de kinderschoenen. Dat constateren de deelnemers aan de City Table Circulaire Inkoop van GemeenteHuisvesting die in Haarlem werd gehouden.

Slimmer samenwerken bij de Gemeente Amersfoort

Marieke Winter, adviseur Draaijer, heeft in het afgelopen jaar als projectleider Herhuisvesting voor de gemeente Amersfoort gewerkt. In deze blog vertelt zij hoe zij deze periode heeft ervaren.

Vervangende nieuwbouw voor Gemeentehuis Heerenveen

De gemeente Heerenveen overwoog de bouw van een nieuw gemeentehuis. Maar hoe verantwoord je zo’n investering in financieel krappe tijden waarin ook vele andere uitdagingen op de agenda staan?

Huis voor de gemeente: een maatschappelijk ecosysteem

Gemeenten krijgen steeds meer een centrale plek in de samenleving. Het oude stadskantoor/gemeentehuis wordt een spil in het maatschappelijke ecosysteem.