Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten creëert 125 extra banen per jaar

ISS Facility Services, UWV Werkbedrijf en het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend om jaarlijks samen 125 banen te creëren voor mensen met afstand tot arbeidsmarkt.

De overeenkomst, ondertekend door Judith Duveen, algemeen directeur van UWV Werkbedrijf, Edu Peek, algemeen directeur van ISS Facility Services, en Brigitte Janssen, manager van het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten, benadrukt de gezamenlijke inzet voor een inclusieve arbeidsmarkt.

Duurzame banen

De betrokken partijen streven ernaar om statushouders, uitkeringsgerechtigden, mensen uit de participatiewet en andere mensen met afstand tot de arbeidsmarkt aan duurzame banen te helpen. ISS stelt banen open voor diverse uitvoerende functies, variërend van schoonmaak en servicedesk tot catering en ICT. ISS zet zich al geruime tijd in voor een inclusieve arbeidsmarkt. Sinds 2017 is er een succesvolle samenwerking met UWV. Ruim 10% van het totaal aantal medewerkers bij ISS behoort inmiddels tot de groep mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Eén loket

De samenwerking biedt één landelijk loket met een vast aanspreekpunt, terwijl toegang tot alle 35 arbeidsmarktregio's gewaarborgd is. Dit maakt het mogelijk om eenduidige afspraken te maken over werving, begeleiding en regelingen. Met deze samenwerkingsovereenkomst zetten ISS Facility Services, UWV Werkbedrijf en het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten een belangrijke stap richting een nog inclusievere arbeidsmarkt. Samen creëren zij kansen voor een bredere groep werkzoekenden en zorgen zij voor duurzame arbeidsplaatsen.

Algemeen directeur Edu Peek van ISS Facility Services over de nieuwe overeenkomst: "Wij willen als ISS inclusief zijn en zorgen dat mensen mee kunnen doen in de maatschappij. De kracht zit in de samenwerking met als doel dat iedereen van betekenis kan zijn".