City Table: Een kritische blik op data is noodzakelijk

Professionals uit verschillende gemeenten togen af voor een sightseeing van de werkomgeving van gemeente Utrecht en deelname aan een Round Table over het gebruik van data in de werkplek.

Databronnen helpen je om beslissingen te maken voor een werkomgeving die optimaal aansluit op behoeften van medewerkers. Maar welke inzichten gebruik je en hoe dragen die bij aan het beheren van het werkplekconcept? Dit is het onderwerp van de City Table gemeente Utrecht.

Stadskantoor Utrecht

Het gastheerschap van gemeente Utrecht voor de City Table komt niet uit de lucht vallen; het Stadskantoor krijgt een vernieuwing om een circulaire werkomgeving te realiseren, die aansluit op de principes van Werken 3.0. Over die revitalisatie is veel kennis te delen en daarvoor is een rondleiding en rondetafelgesprek met gelijkgezinden een passend podium. Een belangrijk streven voor het Stadskantoor is het vraaggestuurd huisvesten, waarover Dieuwe Breunissen van huisvestingsadviesbureau draaijer meer weet. Hij trapt zijn presentatie af: “We sloten als adviseur en ontwerper aan om de werkomgeving te vernieuwen, aan de hand van het programma Werken 3.0. Daarin pakken we de probleemstelling aan hoe gemeente Utrecht met een snelgroeiend aantal medewerkers in het Stadskantoor blijft passen.”

Deelnemers

• Dieuwe Breunissen, adviseur huisvesting en werkomgevingen, Draaijer
  • Bart in ’t Velt, adviseur huisvesting en welzijn, gemeente Utrecht
  • Willem van der Kolk, afdelingsmanager huisvesting bij gemeente Amsterdam
  • Pieter Kuipers, strategisch product manager huisvesting Eindhoven:
  • Roos Vroegh, adviseur huisvesting bij gemeente Groningen
  • Jan Willem de Wit, teammanager facilitair bij gemeente Hilversum
  • Deirdre Oosterhoff, afdelingshoofd huisvesting van gemeente Groningen
  • Gerry Meereboer, technisch adviseur facilitair management van gemeente Haarlemmermeer
  • Karin van der Sande, afdelingshoofd facilitaire services bij gemeente Eindhoven

Lees het volledige verslag hier!